2011. augusztus 24., szerda

Amőbázzunk

Először az én ötletem volt, csak én kisebbre képzeltem. Aztán azt kérték, hogy legyen 8x8-as, és van rá egy 2x3 méteres fal :) Na, itt már kicsit megijedtem. Azért ekkorára nem gondoltam. Még mindig a saját ágytakarónkkal küzdök, s közben két hét alatt varrjak meg gyakorlatilag egy újabbat, hiszen a végeredmény 2x2 méteres...

Kapóra jött, hogy Gabitól új technikát tanultam az összeállításra, steppelésre. Így elkészítettem külön a nyolc csíkot, majd mindegyikhez kivágtam ugyanakkora darabot a flízből és a háttéranyagból is (legközelebb a háttéranyagból egy picit szélesebben fogok vágni). Az első csíkot steppeltem, majd hozzá fordítottam a másodikat úgy, hogy a színoldallal összefordítva rátettem az elejére a második csík elejét:
Azután a flízt:
A hátoldalára pedig a második csík hátoldalát:

És végigvarrtam a három réteget együtt:

Kihajtottam:
Majd lesteppeltem a második csíkot is hosszában:
És keresztben is:

Patchwork ágytakaró, sakktábla, amőbatábla
Így mentem végig a 8 csíkkal. A végén egyre nehezebben ment, folyton elhúzta a súlya a takarót. Azthiszem ezt egy jó nagy asztalon lenne ideális varrni.


Mindenesetre így is sokkal jobban haladtam vele, mintha egyben az egész takarót kellett volna steppelnem. No meg ettől már eléggé elment a kedvem, sose sikerültek olyanra, amilyenre eredetileg szerettem volna. Nem mondom, hogy ez most tökéletes lett, de már sokkal jobb, mint az eddigi steppeléseim. :)
Patchwork amőbatábla, ágytakaró

Ja, és hogy mire használták? Amőbázni lehet rajta tépőzárral rátapadó korongokkal, de később akár sakktáblának is alkalmas.
Patchwork amőbatábla, ágytakaró

Van még egy ágytakaró-készítési, összeillesztési technika, amit Huncutkacérnánál láttam. szerintem a következőnél ki fogom próbálni ezt is. Ezt a módszert láttam már úgy is másoknál, hogy még plusz egy pántot hozzáfognak, amit aztán áthajtva a másik oldalra, már kézzel varrnak rá láthatatlan öltéssel, így eltakarja a varrásvonalakat. Azthiszem ezek közül kell megtalálnom, ami nekem legjobban beválik, s talán utána nem lesz gondom a túl sok puklival, gyűrődésekkel. Legalábbis reménykedem... :)

A játékom pedig zajlik, gyertek minél többen!

7 megjegyzés:

  1. de jó lett!!

    ma ráveszek valakit, hogy amőbázzon velem egyet :))

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Most találtam ide hozzád. Csak ámulok és bámulok, hogy mennyi szép dolgot csinálsz. Gratulálok :)

    VálaszTörlés
  3. Hogy ez milyen jó!! Mindig tanulok valamit. Én is folyton a puklikkal meg a gyűrődésekkel küzdok, vagyis küzdöttem eddig :-) Az ér, ha téged írlak a saját játékodban? Nálad mindig lehet tanulni valamit.

    VálaszTörlés
  4. Szia Csitri!
    Nem, engem nem ér ajánlani :)
    De egyébként nem muszáj blogot, bármilyen más varrós honlapot is lehet. Ha megnézed az eddigi hozzászólásokat, sok kincset ajánlottak már. Érdemes csemegézni :)

    VálaszTörlés
  5. Hűűű! Ez, de klassz! Köszönöm, hogy megosztottad! :-)

    VálaszTörlés