2011. szeptember 25., vasárnap

Ünnepnap - Buggyos táska Kiseritől

Kiseri jött hozzám ma vendégségbe.Kukkantsatok át blogjára, megéri :)

Buggyos táska Kiseritől

Ez a fajta kis buggyos táska nagyon népszerű lett mostanság. 
A titka talán az, hogy kényelmesen pakolható, igazán nőies és az anyagoknak és díszítéseknek köszönhetően nehéz két egyformával találkozni az utcán.
 
Megpróbálom most megmutatni, én hogyan készítem, bár előre szólok, pocsékul magyarázok!:) Ha bárki elakad, csak kiabáljon bátran, segítek! Sok sikert, jó munkát!
Előszöris szabjuk ki a külsejének szánt anyagból az elejét és a hátulját, és a nyíláshoz szintén.
Én most szabtam két 52x25 cm-es darabot, ez lesz a táska teste.
És két 12x40 cm-eset, ezek lesznek a táska "szája". Ennél a táskánál fontos, hogy a teste szélesebb legyen, mint a nyílása, hiszen ez méretkülönbség adja majd a formáját, miután a testét beráncoljuk vagy behajtjuk.
Készítsünk egy vállpántot is, én kb. 95 cm hosszút szabtam. Persze lehet két pánttal is készíteni, úgy még csinosabb:)
Ugyanekkora anyagokat szabjunk bélésnek, a nyíláshoz a külső anyagból, hogy szebben mutasson, ha benyúlunk a táskánkba:)
Ilyenkor kell a belsejébe szánt zsebeket is felvarrni, szegett és visszahajtott anyagból, tetszés szerinti méretben és mennyiségben.
Most hozzámérjük a táskatestet a nyílásunkhoz, beállítjuk a ráncolást vagy behajtást és gombostűvel rögzítjük. Színt színre fordítva egymáshozvarrjuk őket, így teszünk a táska elejével és hátával is, és a béléssel is.
Így kell kinéznie. Levasaljuk, a belső oldalról, hogy az anyag színe ne sérüljön vagy fényesedjen.
A bélés felső részébe ilyenkor kell rögzíteni a mágneszárat, ha azt szántunk bele:
Összevarrjuk a bélés oldalát és alját, az oldalán egy kb. 15 cm hosszú nyílást hagyva a kifordításhoz:
A táskánk díszítése következik:) szalag, csipke, akármi szóbajöhet, ami tetszik és illik, határ a csillagos ég!:) Én egy régi csipkét választottam, hozzá egy horgolt virágot és egy rézgombbal egészítettem ki.
A táska külsejének oldalait és alját összevarrjuk, majd kifordítjuk. Ilyenkor egy nő már alig bírja kivárni, mikor lesz kész, látva a bontakozó szépséget... de már tényleg nem sok munka van hátra!
Gombostűvel rögzítjük a táska pántjait a leendő helyükre.
Most jön a trükkös rész: a táska külső része színével felénk van fordítva. Erre ráhúzzuk a bélést színével a táska színe felé, ügyelve, hogy a zsebek a táska hátoldalához kerüljenek.
A bélés és a külső száját végigvarrjuk, és a bélésen hagyott nyíláson át hopplá! kifordítjuk az egészet!
A nyílást bevarrjuk, a táskát kifordítjuk, telepakoljuk és büszkén hordjuk!:)

1 megjegyzés:

  1. Ezt pedig megpróbálom elkészíteni. Lehet, hogy egy srófra jár az agyunk, de így olvasva, számomra teljesen világos a leírás. Hogy varrás közben mi történik, azt még nem tudom. De majd küldök fotót:-)Kati

    VálaszTörlés